Ανεβαίνει το θερμόμετρο της πολιτικής αντιπαράθεσης με αφορμή τα διόδια στην «Ολυμπία Οδό» μία μέρα πριν την έλευση Τσίπρα – Ερώτηση Παπαθεοδώρου στη Βουλή
Η πιθανή άμεση λειτουργία σταθμών διοδίων στην Ολύμπια Οδό πριν ολοκληρωθούν τα έργα, ανεβάζει το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης μεταξύ Υπουργείου και τοπικών πολιτικών στελεχών. Μετά τον Αντιπεριφερειάρχη Γρηγόρη Αλεξόπουλο, σειρά πήρε ο Αχαιός Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θ. Παπαθεοδώρου.
Ο πρώην Υπουργός αναφέρει με ερώτησή του προς τον κ. Σπίρτζη: «Αναμφισβήτητα σημαντικό ζήτημα για τις περιοχές όπου πραγματοποιούνται σημαντικά έργα υποδομής αποτελούν οι συμβάσεις παραχώρησης που τα διέπουν, τόσο ως προς το τεχνικό τμήμα τους, όσο και ως προς το οικονομικό σκέλος τους, και ειδικότερα το προβλεπόμενο τέλος διοδίων. Είναι ξεκάθαρο ότι τα έργα προσδίδουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή προοπτική εφόσον είναι παράλληλα οικονομικά προσιτά στους χρήστες.
Ωστόσο, η Κυβέρνηση, μέσω του Υπουργού κ. Σπίρτζη, επιλέγει να προχωρήσει σε συμφωνία και να υπογράψει στις 25 Ιουλίου πριμ προς τους εργολάβους. Η συμφωνία αφορά την καταβολή 145,1 εκατ. ευρώ στον κατασκευαστή και 69,7 εκατ. ευρώ, τα οποία ενδέχεται να αυξηθούν κατά 30 εκατ. ευρώ, στον παραχωρησιούχο της Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πάτρας, και η οποία προβλέπει την αμφίπλευρη λειτουργία τουλάχιστον των δύο εκ των τριών προβλεπόμενων σταθμών διοδίων της διαδρομής, πριν από το τέλος του έτους, προς όφελος των εργολάβων.
Η Κυβέρνηση αδυνατεί να αντιληφθεί ότι η σημαντική αύξηση του κόστους των διοδίων δημιουργεί δυσμενείς συνθήκες, τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τις τοπικές οικονομίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα ταξίδι μετ ‘επιστροφής από την Πάτρα στην Αθήνα θα έχει διπλάσιο κόστος διοδίων σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα. Αν αναλογιστούμε ότι η συγκεκριμένη διαδρομή εξυπηρετεί τεράστιο όγκο εμπορικών και ιδιωτικών μετακινήσεων αντιλαμβανόμαστε το τεράστιο κόστος που θα επιβαρύνει πολίτες και επιχειρήσεις.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας κ. Γρηγόρης Αλεξόπουλος έχει ήδη ζητήσει, με παρέμβαση του, από τον Υπουργό κ. Σπίρτζη να μην λειτουργήσουν νέοι σταθμοί διοδίων μέχρι να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος. Οι πολίτες πληρώνουν πάρα πολλά χρόνια διόδια για ένα έργο, το οποίο παραμένει ακόμα ένα απέραντο εργοτάξιο. Νέα διόδια για κάτι που δεν θυμίζει σε τίποτα ακόμα αυτοκινητόδρομο, είναι μια παράλογη απόφαση που επιβαρύνει δυσανάλογα τους πολίτες. Άραγε αυτό το νόημα έχει και η επιλογή του Πρωθυπουργού να εγκαινιάσει τμήματα ενός ημιτελούς έργου;
Επισημαίνουμε δε ότι η αρχική χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο ήταν 608 εκατ. ευρώ και η πρόσθετη 250 εκατ. ευρώ. Αν συνυπολογιστεί και το πριμ των 214,5 εκατ. ευρώ της πρόσφατης συμφωνίας της Κυβέρνησης, το έργο έχει κοστίσει στο Δημόσιο και στην Ε.Ε. περίπου 1,38 δισ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Όσον αφορά στα έσοδα από τα διόδια, η Ολυμπία Οδός έχει λάβε,ι το διάστημα 2008 – 2015, το ποσό των 574,3 εκατ. ευρώ. Σύνολο; Περίπου 1,95 δισ. ευρώ.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός :
1. Προτίθεται το Υπουργείο να μην ενεργοποιήσει το τέλος διοδίων μέχρι την ολοκλήρωση του έργου;
2. Θα υπάρξει προγραμματισμός για να ρυθμίσει το κόστος των τελών διοδίων για τα οχήματα εμπορικών μεταφορών σε εύλογο ύψος, ώστε να προστατέψει τις οικονομικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων της περιοχής;
3. Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί στη μείωση της τιμής του τέλους διοδίων και την εγκατάσταση αναλογικού συστήματος χρέωσης με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, με παράλληλη λήψη μέτρων για τις ειδικές ομάδες πληθυσμού (συχνοί χρήστες, μετακινήσεις εντός δήμου – νομού, χρήστες με χαμηλό εισόδημα, χρήστες με ειδικά προβλήματα κ.α.);»
Ανεβαίνει το θερμόμετρο της πολιτικής αντιπαράθεσης με αφορμή τα διόδια στην «Ολυμπία Οδό» μία μέρα πριν την έλευση Τσίπρα – Ερώτηση Παπαθεοδώρου στη Βουλή
Reviewed by imerisios.gr
on
1:52:00 μ.μ.
Rating:
