Οι ¨Προσωπογραφίες" του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη στην Αγορά Αργύρη

Για τον Wittgenstein, το να κατανοήσεις τον κόσμο, το να σκέφτεσαι ένα γεγονός σημαίνει ότι σχηματίζεις μια εικόνα του. Ανεξάρτητα από το μέσο παράστασης, η εικόνα είναι το κοινό σε όλες τις παραστάσεις κάποιου προσώπου, γεγονότος ή αντικειμένου.
΄Αλλοτε όμως μιλάμε για εκείνο που «παρασταίνει» και άλλοτε για εκείνο που «αναπαρασταίνει». Στην δεύτερη περίπτωση υπονοείται η ύπαρξη ενός προτύπου. Η εικόνα, όμως, παρασταίνει, μας δείχνει τη σχέση των στοιχείων που την απαρτίζουν, δηλ. έχει μια εσωτερική δομή. Τουλάχιστον ότι ανάμεσα σ’ αυτήν και το απεικονιζόμενο ενεργοποιούνται ίδιες δυνατότητες.

Ωστόσο, αυτός ο εσωτερικός λόγος στην εικόνα δεν επιβάλλει έναν ορισμένο μονοσήμαντο τρόπο με τον οποίο γίνεται η ερμηνεία της, η αποδοχή της, η μετάφρασή της ή ακόμα η μεταμόρφωσή της από τον δέκτη, το ενεργητικό υποκείμενο που εκτίθεται σ’ αυτήν. Η σχέση είναι διαλεκτική ώστε ο λόγος ως νοητικό ενέργημα και διαμεσολαβημένος από την προσωπική εμπειρία να επιτρέπει στην κάθε εικόνα να λειτουργεί ως μια αφορμή για ποικιλότροπη θεώρησή της. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εικόνα γίνεται κτήμα όλων και προσωπικό ταυτόχρονα απόκτημα αφού τα ατομικά βιώματα «μεταφράζουν» ό,τι συλλαμβάνουμε με την κατ’ αίσθηση εμπειρία.

Το ερώτημα, επομένως, του φιλοσόφου «τι κάνει μια προσωπογραφία να είναι η προσωπογραφία του τάδε;» αποτελεί έναν καλό λόγο για την αναζήτηση αυτής της μετάφρασης.

O Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης θέτει το ερώτημα για να μοιραστεί την απάντηση μαζί σας.

ΑΓΟΡΑ ΑΡΓΥΡΗ - ΠΑΤΡΑ
Δευτέρα 15 Μαιΐου 2017 στις 19:00
Είσοδος Ελεύθερη

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ

Γεννήθηκε το 1958 στα Ιωάννινα. Αποφοίτησε από τη φυσικομαθηματική σχολή του Α.Π.Θ. το 1982 και αναχώρησε για το Παρίσι όπου παρέμεινε ως το 1998.
Το 1986 το ΄Ιδρυμα «Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή» του εξασφαλίζει υποτροφία για ειδίκευση στη φωτογραφία έργων τέχνης στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι. 
Το 1987 προσλαμβάνεται στο Centre Georges Pompidou Μ.Ν.Α.Μ. (Musée National d’Art Moderne) ως φωτογράφος των συλλογών και εκθέσεων ενώ το 1991 γίνεται αποκλειστικός φωτογράφος του Μουσείου “Galeries Nationale du Jeu de Paume” στο Παρίσι. Από το 1993 εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης ειδικών λήψεων και μουσειογραφίας στο μουσείο του Λούβρου. 
Φωτογράφισε για εκδόσεις πολυτελών βιβλίων τέχνης: J. Dubuffet (όλο το χαρακτικό του έργο), D. Cordier (έκδοση M.N.A.M.), H. Creuzevault (βιβλιοδέτης τέχνης, άπαντα), Galerie Yvon Lambert (η συλλογή), Γ. Σκλάβος (έκδοση Εθνική Τράπεζα Ελλάδος). 
Κατά την περίοδο 1988-1992 συμμετείχε ενεργά στην παραγωγή των πρώτων Videodisques και CD Rom (peinture-sculpture-objets d’ art) των μουσείων Λούβρου και Orsay. 
Το 1996 το γαλλικό κράτος μέσω του “Fonds National d’ Art Contemporain” αγοράζει επτά έργα του.
Στην Ελλάδα έργα του ανήκουν από το 2007 στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Από το 1999 συνεργάζεται με τη ΙΒ΄ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων για την έκδοση λευκωμάτων (Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων, Νικόπολης, Λευκάδας).
Το 1999 έκανε την εκτύπωση με φωτοχαρακτική μέθοδο (19ος αι.) του πρώτου βιβλίου τέχνης “Éphéméride I” με επτά ηλιοτυπίες (500 αντίτυπα).
Στο ενεργητικό του συγκαταλέγονται ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.
Οι ¨Προσωπογραφίες" του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη στην Αγορά Αργύρη Οι ¨Προσωπογραφίες" του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη στην Αγορά Αργύρη Reviewed by imerisios.gr on 12:56:00 μ.μ. Rating: 5
imerisios.gr . Από το Blogger.